HARI : ISNIN TARIKH : 2 FEBRUARI 2015
KELAS
|
2M , 2E
|
MATAPELAJARAN
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
HARI / TARIKH
|
ISNIN / 2 Februari 2015
|
MASA
|
12.50-2.00 , 3.25-4.35
|
TEMA
|
Pencapaian kendiri
|
TAJUK
|
Unit 1: Kecemerlangan Diri
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
l Pengetahuan
- Mengetahui dan memahami kemahiran berkomunikasi
- Memahami bentuk-bentuk komunikasi
- Memahami komunikasi yang berkesan
l Kemahiran
- Mengenal pasti kemahiran-kemahiran berkomunikasi.
- Mengenal pasti bentuk-bentuk berlakunya komunikasi.
- menyatakan cara untuk memastikan komunikasi yang
berkesan.
l Nilai
- Berinteraksi dengan orang lain secara hormat dan sopan.
- Menghargai cara berkomunikasi yang berkesan.
|
PENDEKATAN
|
Pendekatan Koperatif
|
KBKK
|
Mengumpul maklumat dan melahirkan idea
|
ABM/ICT
|
Buku teks PSK Tingkatan 2
|
NILAI MURNI
|
Bertolak ansur
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat mengetahui dengan lebih jelas apakah kemahiran-kemahiran berkomunikasi serta bentuk-bentuk berlakunya komunikasi serta berbincang mengenainya.
Pelajar juga dapat memahami dengan jelas cara untuk memastikan
komunikasi yang berkesan.
|
SUBJEK
|
Mathematics
|
KELAS
|
1C
|
HARI / TARIKH
|
Isnin / 2 Februari 2015
|
MASA
|
4.35-5.45
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
2. Urutan dan Pola Nombor
|
OBJEKTIF PEMBELAJARAN
|
Pelajar akan belajar untuk :
2.1 Mengenal dan melanjutkan urutan dan pola nombor yang
terbentuk dengan membilang secara menaik dan secara menurun
dalam selang pelbagai saiz.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar akan dapat :
i. Menerangkan pola bagi satu urutan nombor yang diberi.
ii. Melanjutkan urutan nombor.
iii. Melengkapkan sebutan dalam urutan nombor yang diberi.
iv. Membina urutan nombor berdasarkan pola yang diberi.
|
AKTIVITI
|
Pendahuluan, Penerangan, Perbincangan, Kesimpulan, Latihan,
PBS.
|
NILAI
|
Kekemasan, Bertanggungjawab
|
ABM/ICT
|
Buku Teks Matematik Tingkatan 1
|
REFLEKSI
|
i. Pelajar memberikan tumpuan dan respon yang baik.
ii. Pelajar dapat menyelesaikan latihan yang deberikan dengan baik
|
No comments:
Post a Comment