KELAS
|
2M , 2E
|
MATAPELAJARAN
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
HARI / TARIKH
|
ISNIN / 9 Februari 2015
|
MASA
|
12.50-2.00 , 3.25-4.35
|
TEMA
|
Pencapaian kendiri
|
TAJUK
|
Unit 1: Kecemerlangan Diri
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
-
Mengetahui dan memahami aras-aras komunikasi.
-
Memahami maksud berterus terang serta petua berterus
terang.
-
Mengenal pasti aras-aras komunikasi
-
menyatakan cara-cara yang baik untuk berterus terang.
-
Sentiasa berlatih untuk menguasai komunkasi aras tinggi
dengan berkesan.
- Dengan
teknik komunikasi yang berkesan, kita boleh
berterus terang tanpa menggores hati atau
perasaan
seseorang.
|
PENDEKATAN
|
Pendekatan
Koperatif
|
KBKK
|
Mengumpul maklumat, berbincang, dan melahirkan idea
|
ABM/ICT
|
Buku teks PSK Tingkatan 2
|
NILAI MURNI
|
Bertolak ansur
|
REFLEKSI
|
Pelajar memahamii dengan lebih jelas mengenai
aras-aras komunikasi.
Pelajar berbincang dan memberi respon yang baik
mengenai cara berterus terang.
|
SUBJEK
|
Mathematics
|
KELAS
|
1C
|
HARI /
ISNIN
|
Isnin / 9 Februari 2015
|
MASA
|
4.35-5.45
|
BIDANG
PEMBELAJARAN
|
2. Urutan dan Pola Nombor
|
OBJEKTIF
PEMBELAJARAN
|
Pelajar akan belajar untuk :
2.4 Memahami
ciri-ciri dan menggunakan pengetahuan
Tentang
faktor bagi nombor bulat.
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Pelajar akan dapat :
i. Menyatakan
faktor-faktor bagi suatu nombor bulat.
ii. Menentukan
sama ada suatu nombor ialah faktor bagi suatu nombor bulat yang lain.
|
AKTIVITI
|
Pendahuluan, Penerangan, Perbincangan, Kesimpulan, Latihan.
|
NILAI
|
Bertanggungjawab, Berdisiplin,
Berkerjasama
|
ABM/ICT
|
Buku Teks Matematik Tingkatan 1
|
REFLEKSI
|
Pelajar memberikan respon yang
baik serta berkerjasama dalam melahirkan suasana belajar yang produktif.
|
No comments:
Post a Comment