SUBJEK
|
Mathematics
|
KELAS
|
1C
|
HARI / ISNIN
|
Rabu / 25 Februari 2015
|
MASA
|
12.50-2.00
|
BIDANG
PEMBELAJARAN
|
2. Urutan dan Pola Nombor
|
OBJEKTIF
PEMBELAJARAN
|
Pelajar akan belajar untuk :
2.4 Memahami ciri-ciri dan menggunakan
pengetahuan tentang faktor bagi nombor bulat.
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Pelajar akan dapat :
i. Menyatakan faktor-faktor bagi suatu nombor bulat.
ii. Menentukan sama ada suatu nombor ialah faktor bagi
Suatu nombor bulat yang lain.
|
AKTIVITI
|
l Guru mengimbas kembali sub-topik 2.3 (nombor perdana)
bagi meransang pemikiran pelajar.
l Guru memberi pendahuluan, penerangan, dan contoh bagi tajuk
2.4.
l Guru memberikan beberapa soalan di hadapan bagi menguji
kefahaman pelajar dan sesi perbincangan bagi semakan jawapan.
l Guru memberikan latihan bagi mendalami tajuk 2.4
|
NILAI
|
Bertanggungjawab, Berdisiplin, Berkerjasama
|
ABM/ICT
|
Buku Teks Matematik Tingkatan 1
|
REFLEKSI
|
Pelajar memberikan respon yang baik serta berkerjasama
dalam melahirkan suasana belajar yang produktif.
|
KELAS
|
2H, 2D
|
MATAPELAJARAN
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
HARI / TARIKH
|
RABU / 25 Februari 2015
|
MASA
|
2.00-3.10, 5.10-6.20
|
TEMA
|
Pencapaian kendiri
|
TAJUK
|
Unit 1: Kecemerlangan Diri
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
lPengetahuan
- Mengetahui dan memahami ciri-ciri perwatakan yang
terpuji.
lKemahiran
- menyatakan perwatakan yang baik dalam kehidupan
harian.
lNilai
- Mengamalkan perwatakan yang terpuji.
- Menghargai kepentingan mempunyai ciri-ciri
perwatakan yang terpuji.
|
PENDEKATAN
|
Pendekatan Koperatif
|
KBKK
|
Mengumpul maklumat, berbincang, dan melahirkan idea
|
ABM/ICT
|
Buku teks PSK Tingkatan 2
|
NILAI MURNI
|
Bertolak ansur
|
REFLEKSI
|
Pelajar memahami dengan lebih jelas mengenai ciri-ciri perwatakan yang terpuji.
Pelajar berbincang dan memberi respon yang baik
mengenai ciri-ciri perwatakan yang terpuji dalam
kehidupan seharian.
|
No comments:
Post a Comment