HARI : JUMAAT TARIKH : 6 FEBRUARI 2015
SUBJEK
|
Mathematics
|
KELAS
|
1C
|
HARI / TARIKH
|
Jumaat / 6 Februari 2015
|
MASA
|
2.35-3.45
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
2. Urutan dan Pola Nombor
|
OBJEKTIF PEMBELAJARAN
|
Pelajar akan belajar untuk :
2.3 Memahami ciri-ciri nombor perdana.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar akan dapat :
i. Mengenal pasti ciri-ciri nombor perdana.
ii. Menentukan sama ada nombor yang diberi ialah nombor perdana.
iii. Menentukan kesemua nombor perdana yang kurang dari 100
|
AKTIVITI
|
Pendahuluan, Penerangan, Perbincangan, Kesimpulan, Latihan, PBS
|
NILAI
|
Kerjasama, Bertanggungjawab, Menghormati
|
ABM/ICT
|
Buku Teks Matematik Tingkatan 1
|
REFLEKSI
|
Pelajar memberikan respon yang baik.
|
KELAS
|
2J
|
MATAPELAJARAN
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
HARI / TARIKH
|
JUMAAT / 6 Februari 2015
|
MASA
|
5.10-6.20
|
TEMA
|
Pencapaian kendiri
|
TAJUK
|
Unit 1: Kecemerlangan Diri
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
l Pengetahuan
- Mengetahui dan memahami aras-aras komunikasi.
- Memahami maksud berterus terang serta petua berterus
terang.
l Kemahiran
- Mengenal pasti aras-aras komunikasi
- menyatakan cara-cara yang baik untuk berterus terang.
l Nilai
- Sentiasa berlatih untuk menguasai komunkasi aras tinggi
dengan berkesan.
- Dengan teknik komunikasi yang berkesan, kita boleh
berterus terang tanpa menggores hati atau perasaan
seseorang.
|
PENDEKATAN
|
Pendekatan Koperatif
|
KBKK
|
Mengumpul maklumat, berbincang, dan melahirkan idea
|
ABM/ICT
|
Buku teks PSK Tingkatan 2
|
NILAI MURNI
|
Bertolak ansur
|
REFLEKSI
|
Pelajar memahamii dengan lebih jelas mengenai aras-aras
komunikasi.
Pelajar berbincang dan memberi respon yang baik mengenai cara
berterus terang.
|
No comments:
Post a Comment