KELAS
|
2D , 2F
|
MATAPELAJARAN
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
HARI / TARIKH
|
SELASA / 10 Februari 2015
|
MASA
|
2.00-3.10 , 5.10-6.20
|
TEMA
|
Pencapaian kendiri
|
TAJUK
|
Unit 1: Kecemerlangan Diri
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
l
Pengetahuan
-
Mengetahui dan memahami aras-aras komunikasi.
- Memahami
maksud berterus terang serta petua berterus terang.
l Kemahiran
-
Mengenal pasti aras-aras komunikasi
-
menyatakan cara-cara yang baik untuk berterus terang.
l Nilai
-
Sentiasa berlatih untuk menguasai komunkasi aras tinggi dengan berkesan.
- Dengan
teknik komunikasi yang berkesan, kita boleh berterus terang tanpa menggores
hati atau perasaan seseorang.
|
PENDEKATAN
|
Pendekatan
Koperatif
|
KBKK
|
Mengumpul maklumat, berbincang, dan melahirkan idea
|
ABM/ICT
|
Buku teks PSK Tingkatan 2
|
NILAI MURNI
|
Bertolak ansur
|
REFLEKSI
|
Pelajar memahamii dengan lebih jelas mengenai
aras-aras komunikasi.
Pelajar berbincang dan memberi respon yang baik
mengenai cara berterus terang.
|
SUBJEK
|
Mathematics
|
KELAS
|
1C
|
HARI / TARIKH
|
Selasa / 10 Februari 2015
|
MASA
|
4.35-5.10
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
2. Urutan dan Pola Nombor
|
OBJEKTIF PEMBELAJARAN
|
Pelajar akan belajar untuk :
2.5
Memahami ciri-ciri dan menggunakan pengetahuan tentang faktor perdana
bagi nombor bulat..
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar akan dapat :
i.
Mengenal
pasti faktor-faktor perdana daripada senarai faktor-faktor.
ii.
Mencari
faktor-faktor perdana bagi nombor bulat.
iii.
Menentukan
sama ada suatu nombor ialah faktor perdana
bagi suatu nombor bulat yang lain.
|
AKTIVITI
|
Pendahuluan, Penerangan, Perbincangan,
Kesimpulan, Latihan, PBS.
|
NILAI
|
Kerjasama, Kekemasan,
Bertanggungjawab
|
ABM/ICT
|
Buku Teks Matematik Tingkatan 1
|
REFLEKSI
|
Pelajar memahami dengan jelas
contoh-contoh soalan dan dapat menyelesaikan soalan dengan baik.
|
No comments:
Post a Comment