HARI : SELASA TARIKH : 27 JANUARI 2015
KELAS
|
2D , 2F
|
MATAPELAJARAN
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
HARI / TARIKH
|
SELASA / 27 Januari 2015
|
MASA
|
2.00-3.10 , 5.10-6.20
|
TEMA
|
Pencapaian kendiri
|
TAJUK
|
Unit 1: Kecemerlangan Diri
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
l Pengetahuan
- Mengetahui dan memahami ciri-ciri kecemerlangan diri.
- Memahami refleksi untuk kecemerlangan diri.
l Kemahiran
- Menyatakan ciri kecemerlangan diri serta mengamalkan
budaya ilmu untuk kemajuan diri.
- Menyatakan kepentingan membuat refleksi.
- Membuat refleksi untuk kecemerlangan diri.
l Nilai
- Mengamalkan budaya ilmu untuk kemajuan diri.
- sentiasa membuat refleksi dalam usaha untuk memajukan diri.
|
PENDEKATAN
|
Pendekatan Koperatif
|
KBKK
|
Mengumpul maklumat dan melahirkan idea
|
ABM/ICT
|
Buku teks PSK Tingkatan 2
|
NILAI MURNI
|
Bertolak ansur
|
REFLEKSI
|
Pelajar dapat mengetahui dengan lebih jelas apakah ciri-ciri kecemerlangan diri dan bagaimana membuat refleksi
untuk kemajuan diri.
|
SUBJEK
|
Mathematics
|
KELAS
|
1C
|
HARI / TARIKH
|
Selasa / 27 Januari 2015
|
MASA
|
4.35-5.10
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
1. Nombor Bulat
|
OBJEKTIF PEMBELAJARAN
|
Pelajar akan belajar untuk :
1.4 Melakukan pengiraan yang melibatkan gabungan
operasi penambahan, penolakan, pendaraban dan pembahagian
nombor bulat untuk menyelesaikan masalah.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Pelajar akan dapat :
i. Melakukan pengiraan yang melibatkan sebarang
gabungan operasi penambahan, penolakan, pendaraban dan
pembahagian nombor bulat termasuk menggunakan tanda
kurung.
|
AKTIVITI
|
Penerangan beberapa contoh soalan, PBS
|
NILAI
|
Kerjasama, Bertanggungjawab
|
ABM/ICT
|
Buku Teks Matematik Tingkatan 1
|
REFLEKSI
|
Pelajar memberikan respon yang baik.
|
No comments:
Post a Comment